Afslutning 2020

Nyheder

Kære alle kommende studenter og familie

Her følger lidt info om årets afslutning, der bliver lidt anderledes i forhold til tidligere år pga. coronasituationen.

Sidste eksamen

Når I har haft jeres sidste eksamen – enten i uge 25 eller i uge 26 – må I tage jeres hue på og hygge jer med jeres familier.

  • Kom i god tid inden eksamen – men ikke mere end en time før.
  • Desværre kan vi ikke tilbyde jer, at hele den store familie må komme med: I må have maks. 3 pårørende med på HTG på dagen. Vi anbefaler, at yderligere fejring foregår derhjemme.
  • Jeres gæster må vente på jer i kantinen eller i gården. De må altså ikke opholde sig andre steder på skolens område.
  • Efter jeres eksamen må I opholde jer på skolen i maks. 1 time ved et af de opstillede borde i gården/kantinen.
  • Der vil være mulighed for at tage billeder ved den opstillede æresport, men husk at holde afstand.
  • Når I forlader bordet, skal I rydde op og spritte bordene af efter jer, så det er rent til næste student.

Se i øvrigt dokumentet ”Retningslinjer for fejring af uddannelsesafslutning på skoler og uddannelsesinstitutioner samt studenterkørsel”.

Fælles afslutning for alle elever

Torsdag d. 25/6 kl. 9-11 siger vi farvel til alle studenter og på gensyn til 1.g, 2.g og 1.hf.

  • Alle mødes til afslutning i klasserne med deres teamlærere.
  • 9.30 går afgangsklasserne i kantinen. Programmet streames live til 1.g, 2.g og 1.hf, som følger med i klasserne:
    • Mogens holder afskedstale til alle.
    • Afgangsklassernes nomineringsshow. Prisvinderne skal komme fra klasselokalerne og hente deres eventuelle præmier.
    • Lærernes nomineringsshow.
    • Fælles afsked fra alle ansatte.
  • 11.00 Farvel og tak.
  • OBS: DER KAN IKKE AFLEVERES BØGER DENNE DAG.

Dimission

Fredag d. 26/6 er der fotografering, dimission og vognkørsel.

  • 8.00-10.00: Studenterfotografering (de officielle billeder, der skal hænge på HTG). I skal hente en seddel med tidsplan på kontoret.
  • 10.00-11.30: Dimission på de grønne områder vest for skolen (ved den store flagstang bag skolen).
  • 12.00: Vognkørsel (afgang 2.PQ + 3.B)
  • 12.15: Vognkørsel (afgang 3.KW + 3.Y)
  • 12.30: Vognkørsel (afgang 3.A + 3.X)
  • (3.S og 3.Z kører i vogn i løbet af weekenden)

Første stop på vognturen er – som traditionen foreskriver – på rådhuset, hvor kommunen står for et lille arrangement, mens I danser om springvandet. Pga. forsamlingsreglerne bliver I sendt afsted i hold med ca. 15 minutters mellemrum, da der ikke må være mere end 50 personer foran rådhuset. Denne tidsplan skal overholdes.

Retningslinjer for dimissionen:

  • Afgangselever skal stå/sidde i græsset i de afmærkede arealer. Der vil være et markeret areal til hver klasse. Eleverne skal holde sig inden for klassebåsene.
  • I må have maks. 2 gæster med til dimissionen.
  • Gæster skal stå i de afmærkede arealer til gæster. Alle gæster skal SELV MEDBRINGE en stol eller et tæppe. Ingen gæster må stå op til dimissionen. Gæster, der står op, vil blive afvist og sendt hjem.
  • Fotografering/område: Gæster, der vil fotografere under bevis-uddelingen, skal stå i fotoområdet, og kun når egen student får bevis. Også her: Hold afstand og giv plads til hinanden.
  • Skolen vil være låst af under dimissionen.

Vi tager forbehold for ændringer!

Share on Facebook
Facebook
Del på facebook
🇩🇰 Interview med Sunny – årets