Høje-Taastrup Gymnasium arbejder sammen med Ørestad Gymnasium om at udvikle inkluderende læringsformer for fremtidens unge. Projektet er støttet af EU’s Socialfond og Region Hovedstaden.
Projektet skal udvikles gennem et udvidet teamsamarbejde, med fokus på at samarbejde om elevernes faglige, sociale og emotionelle trivsel. Projektets mål er at udvikle elevernes evne til at sætte mål, handle og kunne leve op til skolernes forventninger om at deltage i positive fællesskaber. Vi udvikler et redskab og værktøjer til meningsfuld samtale, der kan støtte eleven i sin udvikling. Inkluderende læringsformer omfatter faglige forløb, arbejdsformer og feedbackformer, der giver alle elever muligheden for at bidrage positivt til læringsfællesskabet i klassen og fællesskaberne på skolen. Teamsamarbejdet, mentorrollen og de inkluderende faglige forløb, arbejdsformer og feedbackformer stimulerer elevernes lyst til at gennemføre en uddannelse, styrker deres motivation og skaber et attraktivt uddannelsesmiljø på skolerne.
Projektet løber fra april 2024 til juni 2027